Tuesday, November 4, 2008




HALLOWEEN ya da nam-i diger CADILAR BAYRAMI

Amerika’lilarin bayram sezonu Cadilar bayramiyla beraber basladi. Ekim ayinin sonunda Halloween’I kutladilar, kiliktan kiliga girerek. Her tarafta cadi kilikli insanlar, vitrinlerde maketler, kiyafetler, evlerin onunde ici oyulmus kabaklar…. Biz de megerse nasibimizi almisiz Halloween’den de haberim yokmus. 3 bucuk yasina yaklasan oglum, bugun arkadasiyla resim yapmak istedi. Defterini, boyalarini verdim. Defterini bir acti, ne goreyim? Kendisinden hic ummayacagim bir resimle karsilastim. Koca bir surat, iki kirmiziya boyanmis goz ve bir agiz. “ Anne bak ben korkunc yaptiiimm” dedi ovunerek. Onun yaptigina pek inanmadim, “ hadi birkez daha ciz bakalim” deyince gercekten de o resmin cok benzerini carcabuk ciziverdi. Sonra ardindan bir daha, bir daha…. Bu cocuklardan korkulur, gercekten alicilari cok kuvvetli. Kucuktur, pek anlamaz dediklerimiz bile nasil kaydediyormus megerse herseyi. Sanirim bu surat her yanda gordugumuz ici oyulmus kabak suratlarin hatirasi. Gecen sene bir arkadasimin ikizlerinin tam da bu zamanlar cizdigi resimleri hatirliyorum da, korku filmi seyretmedikleri halde onlari cizebilmelerini sanirim Halloween’e borcluyuz. Bakalim bu ‘korkunc resim’ cizme modasi ne zaman gececek. Insaallah cok uzun surmez L Onumuzde Sukran Gunu var, Thanksgiving. Bari bu temasi guzel olan bir bayram. Hadi gelsin hindi resimleri :) Bu arada yaklasan Kurban Bayrami’ni da daha eglenceli, daha cazip hale getirmeye calismaliyiz cocuklar icin galiba. Ramazan Bayrami’nda odasini susleyip, hediye almistik, baska ne yapabiliriz acaba?

Bu arada Cadilar bayrami Halloween’in belki tek guzel yani, cocuklarin bizim Ramazan bayramini da animsatan, kapi kapi dolasip seker toplama adetleri. Bir de turuncu turuncu kabaklar, ici oyulmamis olanlari tabii :) Gecen de dayanamayip aldim, sonra kabak tatlisi olarak hizmet etti turuncu pumpkinimiz.

Hey gidi hey! Bir cadilar bayramini daha noktalamis bulunuyoruz su diyar-i gurbette. Vay be, ne gunlere kaldik!


4 comments:

LaMa said...

oncelikle dogumgunun kutlu olsunhayirli guzel yaslara cicim...
biz de gelecek sene bayramlari nasi daha cazip yapabiliriz die dusunmeye baslicaz, siz tebcrubeli anlardan fikri alicaz. Allah kolaylik versin hepimize
opuldunuz

Anonymous said...

slm nesrin,buradan dogumgunu kutlamak istedim cunku dun aramak istedigim vakitte artikcok gec olmustu ve esinle bu guzel gunde rahatsiz etmek istemedim.nice senelere ailenle saglik ve huzurla ins.yillar geciyor ama sen hala 7 yil once tanistigim ayni nesrin maasaallah yillar sana hicbirsey yapmiyor:)gelgelelim cadilar bayramina ya bu bayram yaklasmadan beni korku sariyor.cunku ikikez korkutuldum ondan:)birde halloween da cikan filmleri seyrettigimden olsa gerek:)bu arada musanin resmide superrr....

Gazeteci said...

Lamacim cok tesekkurler. Yasayarak tecrube kazaniyoruz iste. Ama 3 yas cok eglenceli, guzel bir yasmis. Karsinda gercekten artik kucuk minyatur bir insan oldugunu goruyorsun. Kendi tercihleri, kendi tarzi olan kucuk bi insan. Sen de op bizim icin pamuk sekerini.

Gazeteci said...

Erzurumlum, sagolasin...Yas geciyor iste, neyime lazim dogum gunu :P iltifatlarin moral oldu yaaa :)Keep going yani :) Sen gorusunce bir anlativer bakiim nasil korkuttular seni. Hic basima gelmedi benim.

Dunyanin dort bir yanindan kapimizi tiklatanlar
 
Locations of visitors to this page